Kamarát daniel

17.06.2017

Kamarát daniel 

Všetko sa to odohralo v jedno jesenné ráno, počas danielej ruje 2017. V to ráno sme na rujovisko prichádzali naraz s týmto danielom. Prechádzal cez cestu, rochajúc v spoločnosti jednej danky. Hneď som si všimol, že má zlomený paroh ,jazvu pod okom a akoby vypichnuté oko. V skratke vyzeral na bitkára, čo má už niečo za sebou.

Narozdiel odo mňa nedostatok spánku daniela premohol, a tak si na polhodinku na okraju rujoviska zdriemol. Bol som do neho nejakých 20m, a zatiaľ čo on driemal, ja som okrem neho sledoval ostatné daniele na rujovisku.

Zrazu sa blízko ozval ďalší daniel, pomaly sa približoval, a začal "môjho" daniela akoby provokovať, až kým sa mu aj on neozval naspäť. Postavil sa, a pohol sa smerom k nemu. Hrubým hlasom mu dal vedieť, čo si o ňom myslí. No to nestačilo a onedlho začal súboj, no "môj" daniel nemal šancu, keďže jeden paroh v podstate nemal. Bolo mi ho aj ľúto, lebo bol dosť veľký a skúsený nato, aby ho za normálnych okolností porazil .Ten druhý daniel ho po krátkom súboji pre istotu ešte odprevadil z rujoviska. Tí, čo to zažili vedia ako to prebieha. So vztýčenými hlavami a sledujúc sa len "okrajom" oka pochodujú, a nič iné ich nezaujíma. Tento išiel priamo na mňa .Postupne sa približoval, až bol tak blízko, že som cítil jeho  vôňu , ak by som natiahol ruku, možno by som sa aj dotkol jeho chvosta, a pri tom si ma vôbec nevšimol, obišiel ma na 1,5-2m, a postupne sa opäť vzdialil. Pod horou ešte raz zarochal, označkoval teritórium a zmizol v lese.  

Fotené na ohnisku 150mm (mám aj fotky len od pučníc po nos)

Bol to neuveriteľný zážitok, jeden ktorý si budem ešte veľmi dlho pamätať,ako ma starý dedo daniel skoro prevalil :) Daniela som stretol ešte 2krát na rujovisku, ale už sa mi ho nepodarilo dostať na dobrú vzdialenosť. Som zvedavý, či ho tento rok stretnem a ak, tak či ho budem vedieť identifikovať.


 2023 © Filip Násaly. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky